Suplementy na regenerację, które warto stosować

Suplementy na regenerację, które warto stosować

Droga do wymarzonej sylwetki to długotrwały proces. W budowaniu masy mięśniowej ważny jest trening siłowy, podczas którego w naszych mięśniach powstają mikrourazy.

Następnie są one odbudowywane z przez co mięśnie stają się większe i silniejsze. Jednak żeby tak się stało musimy zadbać o prawidłową regenerację po treningu. Bezpośrednio po treningu musimy poświęcić około 10 minut na rozciąganie. Oprócz tego warto wziąć zimny prysznic, który przyspiesza metabolizm oraz regenerację mięśni.

Regeneracja po treningu – suplementy

Na właściwą regenerację wpływa między innymi prawidłowy sen. Optymalny czas snu to 8 godzin. Na problemy ze snem warto przyjmować melatoninę. Wpływa ona na lepszą jakość snu, oraz na szybsze zasypianie. Pogorszenie regeneracji, mniejsza siła, problemy ze snem i spadek libido to symptomy obniżonego poziomu testosteronu. Hormon ten wpływa na wiele aspektów, w tym również na proces budowania masy mięśniowej. W tej sytuacji możemy sięgnąć po buzdyganek naziemny. Roślina ta ma w swoim składzie saponiny, które w naszym organizmie przekształcają się w testosteron.

Oprócz tego powinniśmy przyjmować aminokwasy rozgałęzione, czyli BCAA. W składzie znajdziemy leucynę, walinę i izoleucynę. Suplement ten przyjmujemy przed oraz po treningu. Aminokwasy te wpływają na regenerację mięśni oraz chronią je przez katabolizmem. Jest to szczególnie ważne w czasie długich treningów. Ważnym suplementem na regeneracje jest także kreatyna. Jest to związek chemiczny, który przyspiesza odnowę ATP w mięśniach. Dodatkowo wpływa na szybszą regenerację po treningu.

Regeneracja po treningu, więcej informacji można znaleźć na ŚwiatSupli.pl.