Jak stosować monohydrat kreatyny?

Jak stosować monohydrat kreatyny?

Kreatyna to związek chemiczny, który naturalnie występuje u ludzi i zwierząt. W ludzkim organizmie w ciągu doby powstaje około 1-2 g fosfokreatyny. Zapotrzebowanie na ten związek u osób ćwiczących to około 5 g na dobę. Zatem, żeby kreatyna zaczęła działać musimy ją suplementować.

W sklepach znajdziemy wiele postaci tego suplementu. Jednak największą popularnością cieszy się monohydrat. Jest to najstarsza i najlepiej przebadana forma. Na jej popularność dodatkowo wpływa niska cena.

Jak stosować monohydrat kreatyny?

Kreatynę możemy stosować na kilka sposobów. Dla osób początkujących najlepsza opcja będzie stosowanie 0,03-0,05 g na kilogram masy ciała na dobę. Cykl może trwać do 40 dni, po czym musimy zrobić miesięczną przerwę. Kolejnym sposobem jest przyjmowanie 5-10 g 3 razy dziennie przez dwa tygodnie. Pozwala to na nasycenie organizmu, a wysoki poziom kreatyny utrzyma się w organizmie przez około miesiąc po zakończeniu cyklu. Ostatnia opcja jest przeznaczona dla osób z doświadczeniem. Polega to na tym, że przyjmujemy dziennie 20-30 g kreatyny. Możemy to robić w kilku porcjach. Po dwóch tygodniach obniżamy tę ilość do 2-8 g dziennie. Taki cykl może trwać do dwóch miesięcy, po czym powinniśmy zrobić miesiąc lub dwa przerwy.

Jak działa kreatyna?

Kreatyna odpowiada za resyntezę ATP w mięśniach. Dzięki temu podczas treningów jesteśmy w stanie wykonać więcej powtórzeń, a przerwy między seriami mogą być krótsze. Oprócz tego kreatyna poprawia regenerację mięśni po treningu.

Kreatyna monohydrat dostępna na stronie: https://swiatsupli.pl/monohydrat-kreatyny