Jak działa beta-alanina?

aminokwasy proste

Jak działa beta-alanina?

Beta-alanina jest aminokwasem prostym i organizm jest w stanie sam ją syntetyzować. W przeciwieństwie do większości aminokwasów nie jest ona wykorzystywana przez organizm do syntezy białek. Zamiast tego, wraz z niezbędnym aminokwasem histydyną, wytwarza karnozynę, która jest magazynowana w mięśniach szkieletowych. Suplementacja beta-alaniną zwiększa zawartość karnozyny w mięśniach, a tym samym przyczynia się do poprawy wydolności fizycznej podczas ćwiczeń o wysokiej intensywności. Ponadto, suplementacja beta-alaniną opóźnia wystąpienie zmęczenia nerwowo-mięśniowego.  Karnozyna ogranicza gromadzenie się kwasu mlekowego w mięśniach podczas ćwiczeń, co poprawia wyniki sportowe.

Jak działa karnozyna podczas wysiłku fizycznego?

aminokwasy proste

Glikoliza rozkłada glukozę, która jest głównym źródłem paliwa podczas ćwiczeń o wysokiej intensywności. Kiedy trenujemy lub uprawiamy sport, to paliwo jest wyczerpywane i mięśnie rozkładają glukozę na kwas mlekowy, który jest przekształcany w mleczan. Kiedy tak się dzieje, mięśnie stale się zakwaszają, ponieważ jony wodorowe obniżają poziom pH w mięśniach. W konsekwencji tego zakwaszenia pojawia się zmęczenie. Zadaniem karnozyny jest zmniejszanie kwasowości w mięśniach podczas ćwiczeń o wysokiej intensywności, a tym samym zapobieganie wystąpieniu zmęczenia. Suplementy beta-alaniny zwiększają ilość karnozyny, która zmniejsza kwasowość w mięśniach podczas ćwiczeń o wysokiej intensywności.

Beta alanina i wydolność fizyczna

Ogólnie rzecz biorąc, zakwaszenie ogranicza czas trwania ćwiczeń o wysokiej intensywności. Z tego powodu beta-alanina szczególnie wspomaga wydajność podczas ćwiczeń o wysokiej intensywności.

Suplementacja beta-alaniną może podnieść zawartość karnozyny w ludzkich mięśniach szkieletowych nawet o 80%. Aminokwasy proste z swiatsupli.pl poprawiają wyniki sportowe poprzez zmniejszenie zmęczenia, zwiększenie wytrzymałości i poprawę wydajności ćwiczeń o wysokiej intensywności. Badanie obejmujące sześć tygodni przyjmowania beta-alaniny wykazało, że beta-alanina zwiększyła wytrzymałość 19% podczas treningu interwałowego o wysokiej intensywności. Wykazano, że suplementacja beta-alaniną może zmniejszyć stężenie mleczanu podczas wysiłku, a tym samym może poprawić wydajność ćwiczeń u sportowców wytrzymałościowych.